آرام کردن پس از عصبانیت,آرام شدن پس از عصبانیت,عصبانیت ,روش کنترل خشم,کنترل خشم,آرام شدن در عصبانیت

عصبانیت ,روش کنترل خشم,کنترل خشم

عصبانیت بخشی طبیعی از زندگی هر شخصی است.  اگر عصبانیت واقعی را تجربه کرده باشید میدانید که کنترل کردن این احساس کار دشواری است. بسیاری از افراد هنگامی که عصبانی می‌شوند نمی‌توانند عصبانیت خود را کنترل کنند. آن‌ها چیزهایی میگویند یا کارهایی انجام می‌دهند که بعداً پشیمان می‌شوند. با این حال، بسیاری از افراد نیاز دارند که خشم خود را بیرون بریزند. در غیر این صورت خشم فروخورده آن‌ها، باعث کینه‌ای می‌شود که ممکن است مدت زیادی ادامه پیدا کند. برای افراد دیگر، خشمی که فروخورده‌اند ممکن است خود را به شکل‌های دیگری نشان بدهد که در بعضی موارد به شکل بیماری‌ها یا اختلالات روانی و فیزیکی ظاهر می‌شود.
 
مهم‌ترین نکته این است که بعد از آنکه عصبانی می‌شوید باید یاد بگیرید که خود را آرام کنید. چند روش برای آرام کردن خودتان بعد از یک دوره عصبانیت وجود دارد. چیزی که مهم است این است که عصبانیت خود را کنترل کنید و اجازه ندهید که بر شما مسلط شود.
 
سرعت تنفس خود را کم کنید.

بسیاری از افراد هنگام عصبانیت هیجان‌زده می‌شوند. ضربان قلب و همچنین تنفسشان بالا می‌رود. برخی از افراد هنگام عصبانیت حتی نفس‌نفس می‌زنند. چیزی که در این مرحله مهم است کم کردن سرعت تنفس است. آهسته و عمیق نفس بکشید. از طریق بینی نفس بکشید، هوا را به مدت چند ثانیه در ریه‌ها نگه‌دارید و به آرامی از طریق دهان بیرون دهید.  

حرکت کششی انجام دهید.

کمی حرکت کششی انجام دهید تا تنش را از بدن خود دور سازید. اگر ایستاده‌اید بنشینید و اگر نشسته‌اید دراز بکشید و به دلیل عصبانیت خود فکر کنید. این کار به رفع ابهام کمک کرده و به شما کمک می‌کند که بتوانید در آرامش بیشتری تصمیم بگیرید.
 
عصبانیت خود را سر چیزی خالی کنید اما سازنده باشید.

برخی از افراد عصبانیت خود را با شکستن وسایل خالی می‌کنند. متأسفانه این کار اصلاً سودمند نیست. در عوض می‌توانید کار سودمندی انجام دهید و درعین‌حال عصبانیت خود را با آن کار خالی کنید. برای مثال رفتن به زمین گلف و  ضربه زدن به توپ‌های کوچک به دورترین نقطه‌ای که می‌توانید ممکن است خشم شما را برطرف کند. شما با این کار می‌توانید با یک چوب به چیزی ضربه بزنید اما هیچ وسیله‌ی مهمی را نشکنید.
 
افکار خود را بنویسید.

یک دفتر خاطرات تهیه کنید یا یک وبلاگ خصوصی راه اندازید که بتوانید در آن افکار خود را بنویسید. این کار کمک می‌کند که در مورد مشکلات به درستی قضاوت کنید. چیزی که در مورد نوشتن احساسات و عواطف عالی است این است که می‌توانید سال‌ها بعد به آن روز خاص نگاهی بیندازید و احتمالاً به آن ماجرا خواهید خندید.

عصبانیت ,روش کنترل خشم,کنترل خشم

زمانی را صرف استراحت کنید.

همچنین می‌توانید تفکر کرده یا دعا کنید. روی یک صندلی راحت بنشینید و چشمان خود را ببندید. خود را در مکان راحتی مانند ساحل یا هر جای خوب دیگری تصور کنید.
 
این واقعیت را بپذیرید که نمی‌توانید همه چیز را در جهان کنترل کنید.

بخش عمدهای از خشم ما معمولاً از سرخوردگی در مورد چیزهایی ریشه می‌گیرد که آن طور که ما می‌خواهیم اتفاق نمی‌افتند. این واقعیت را درک کنید که همه چیز نمی‌تواند طبق خواسته شما پیش برود. هنگامی‌که این واقعیت را قبول کردید، یاد خواهید گرفت که چگونه در کنار چیزهایی که نمی‌توانید تغییر دهید کار کنید یا از روش‌های دیگر به اهدافتان برسید.

عصبانیت یک احساس و حالت ذهنی طبیعی است. عصبانیت همیشه منفی نیست زیرا گاهی اوقات ممکن است به شما کمک کند که متوجه شوید مشکلی وجود دارد. با این حال مشکل عصبانیت هنگامی است که به آن اجازه دهید بر زندگی شما غلبه کند و به خاطر آن مخرب شوید. برای آرام کردن خودتان وقت صرف کنید تا بتوانید در کنترل خشمتان سازنده باشید.

منبع : mgtsolution.com
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه